El passat 24 d’octubre va tenir lloc la pràctica formativa de l’assignatura Posicionament, topografia i navegació dins del Màster en Tecnologies de la Informació Geogràfica organitzat pel Departament de Geografia de la Universitat Autònoma de Barcelona i l’Institut Cartogràfic i Geològic de Catalunya.

La pràctica va tenir com a objectiu visualitzar in situ aspectes relacionats amb la precisió dels receptors GNSS, aplicats a la realització de treball de camp de validació i anàlisi de dades a partir d’una imatge tèrmica de la zona.

Amb aquest propòsit es van utilitzar diversos mètodes de posicionament i diferents receptors GNSS Trimble de la gamma mapping cedits per l’empresa EPTISA, tecnologías de la información (Geo, Juno 3D, Juno 5D). Les diferències en el grau de precisió final d’aquests receptors, tant en temps real com en post-procés, però tots comandats des de l’aplicació Terrasync van fer la pràctica dinàmica.

La pràctica es va completar amb una sessió de correcció diferencial de les dades amb el programa Pathfinder Office també de Trimble, a partir de les dades de les estacions de referència de la xarxa Cat-net de l’ICGC.

Agraïm a Eptisa, un any més, la seva col·laboració en el màster que enguany arriba a la seva 18ena edició.