Terrassa 2050: envelliment i canvi climàtic (2016-2017)

Àngel Cebollada, professor del Departament de Geografia, entrevistat a Canal Terrassa TV. L’entrevista te lloc durant la presentació a la Masia Freixa de Terrassa dels treballs del projecte “Terrassa 2050: envelliment i canvi climàtic” per part dels alumnes del METiP 16/17.

Aquest document inclou TERRASSA 2050 la recopilació final de tots els projectes elaborats pels estudiants de l’itinerari d’Ordenació del Territori en el marc de la troncal que ha agrupat els quatre mòduls implicats (Temes avançatsPlanejament territorialCiutat i espais metropolitans SIG, planejament i paisatge).

Finalitza el cicle de conferències “Terrassa 2050” vinculat a un màster de la UAB. Una trentena d’estudiants han visitat el territori per a projectar idees de futur.

Aquest 14 d’octubre finalitza a la Biblioteca Central de Terrassa el cicle de conferències “Terrassa 2050: diagnosi, planejament i gestió de barris en un context de canvi socioambiental”, organitzat en el marc del Màster d’Estudis Territorials i de la Població (METIP) 2016/17, organitzat pel Departament de Geografia de la Universitat Autònoma de Barcelona en col·laboració amb l’Ajuntament de Terrassa. La darrera conferència del cicle és “Espai públic: la disputa permanent”, a càrrec del geògraf Fabià Díaz.

El cicle consta d’un total de quatre conferències obertes a tota la ciutadania  però plantejades expressament per als alumnes del màster, el treball dels quals consisteix a desenvolupar propostes i projectes urbanístics per a diferents barris terrassencs amb l’horitzó de l’any 2050, i sota condicions de canvis climàtics i sociodemogràfics. Les altres conferències del cicle han anat a càrrec de l’arquitecte Pere Montaña, l’arxiver Joan Soler i la geògrafa Ester Nasarre.

També com a part del treball del màster, al llarg de la tota la setmana els 32 estudiants inscrits han visitat diversos barris de la ciutat per a aprofundir en la seva realitat. En aquestes visites, alumnes i professors han estat acompanyats de tècnics municipals i de persones vinculades a diverses entitats del territori que han col·laborat també en aquesta iniciativa. D’aquesta manera s’han pogut aproximar a la realitat específica de la ciutat i de les persones que hi viuen.

Aquest és el primer cop que el METIP de l’UAB té com a objecte d’estudi la ciutat de Terrassa. En anteriors edicions s’ha impartit a diferents ciutats i territoris de Catalunya i Balears. El desenvolupament d’aquest màster s’allargarà fins el gener de l’any vinent.

Ja està programat el VI Cicle de conferències del METiP. PLANEJAMENT SOSTENIBLE I SALUDABLE PER A LA GENT GRAN EN UN ENTORN DE CANVI CLIMÀTIC.

L’equip de l’assignatura de la troncal, encapcelat pel professor David Saurí, ja estan preparant l’edició del METiP, especialitat Ordenació del Territori, 2016-2017 està emmarcat a la ciutat de Terrassa i tindrà el canvi climàtic i l’envelliment com a eixos principals d’estudi en l’escenari de l’any 2050.

IMG_8228v1   IMG_8217v1   IMG_8234v1

Maig.- Signat el conveni de col.laboració entre l’Ajuntament de Terrassa i la Universitat Autònoma de Barcelona, mitjançant el Departament de Geografia, per dur a terme el Treball de la Troncal “Terrassa 2050: Diagnosi, planejament i gestió de barris en un context de canvi socioambiental.

Juny.- Reunió amb els coordinadors de districte de l’ajuntament de Terrassa per preparar l’edició 2016/17 del Màster en Estudis Territorials i de la Població.

En aquest enllaç trobareu la notícia publicada al Diari Torre del Palau, edició egarenca del Nació Digital