conf_28set

Conferència de Núria Font-Casaseca: Com incorporar la perspectiva de gènere al SIG i la visualització de dades?

Aquest dimecres 27 de setembre, en el marc de l’assignatura de Geografia i Gènere (professores Mireia Baylina i Maria Prats), del Grau en Geografia, Medi Ambient i Planificació Territorial, la Dra. Núria Font-Casaseca, ha dut a terme una conferència anomenada: “Com incorporar la perspectiva de gènere al SIG i la visualització de dades?”.

L’arquitecta i doctora en geografia, actualment és investigadora postdoctoral de la Universitat Pompeu Fabra en el projecte INTERMAPS i professora associada de la Universitat de Barcelona. Durant la conferència, les persones assistents van poder reflexionar sobre el poder dels mapes com a eina amb efectes estigmatitzadors però també emancipadors. A través de la cartografia s’ha provat d’estabilitzar i fixar la realitat. Tanmateix, els espais són heterogenis, dinàmics i contenen un ampli ventall d’experiències. Així doncs, cal entomar aquest repte des d’una posició reflexiva, ampliant l’imaginari que tenim al voltant dels sistemes d’informació geogràfica i la cartografia, atès que, més enllà de ser eines tècniques, també són eines creatives amb potencial de transformar la realitat.