Seminari sobre Geografia i Gènere: investigadores analitzen el paper de les dones en la Cultura Popular i les pràctiques espacials insurgents

El divendres 31 de maig, el Grup de Recerca de Geografia i Gènere va organitzar un seminari que va comptar amb la participació de dues destacades investigadores:

Beatriz Navarrete Sepúlveda de la Universitat Catòlica de Temuco, Xile, va presentar “El paper de la dona en la cultura popular rural. Cap a una Cartografia Crítica de Gènere de l’Art Popular (CCGap). Experiències comparades entre Xile i Espanya”. La seva recerca destaca el paper de les dones en la preservació de pràctiques artístiques populars i proposa un model interdisciplinari per a visibilitzar aquestes activitats a través d’una cartografia crítica de gènere.

Ana Carolina Dos Santos Marques, doctoranda en Geografia de la Universidade Estadual Paulista, va presentar “Cultura perifèrica i dones joves negres: la institució de les pràctiques espacials insurgents”. La seva tesi analitza les dinàmiques socioespacials a les ciutats brasileres i com les joves negres utilitzen pràctiques espacials insurgents per a afirmar les seves identitats i establir noves espacialitats.

El seminari va concloure amb un debat enriquidor sobre les metodologies i enfocaments presentats, subratllant la importància de la recerca interdisciplinària en la geografia i el gènere. Agraïm a totes les participants per la seva assistència i valuoses contribucions
IMG-20240603-WA0023 IMG-20240603-WA0024 IMG-20240603-WA0025 IMG-20240603-WA0026