Comunicació cartogràfica.
... la recerca objectiva.
... el model comunicatiu.
La producció dels mapes.
... Les fonts de cartografia.
... El disseny.
... La llegibilitat.
... La generalització.
|
|
|
Durant la segona meitat del segle XX han estat proposats dos enfocaments teòrics els quals han tingut un paper determinant en l'estudi del procés de producció dels mapes en el domini de la geografia. Hi han tingut un paper cabdal i, juntament amb la normalització de la simbologia per Jacques Bertin i el desenvolupament dels Sistemes d'Informació Geogràfica, encara avui n'experimentem els efectes. El primer va venir de la mà de la tesi doctoral d'Arthur H. Robinson (la qual va ser publicada amb el títol de The Look of Maps el 1952) amb una crida per a una recerca objectiva i contrastada en el domini de la cartografia i, el segon, desenvolupat durant la dècada dels anys setanta, va consistir en l'adopció de la ciència de la comunicació com a paradigma de l'expressió cartogràfica. Donarem una ullada a aquests dos corrents en sengles pàgines d'aquest apartat. Vegeu doncs:
|
|