A la dreta: Distribució dels fulls amb període de publicació; a sota: fragment de full i taula general de signes convencionals de l'anomenada Carte générale et particulière de France, o bé Carte Géometrique de France; o encara, Carte de l'Académie, a escala 1:86 400.
|
|
Els mapes topogràfics de 1550 a 1800 (4/8)
|
|
Jean Dominique Cassini no va viure prou per a poder veure l'extensió septentrional de la xarxa de triangles des de l'Observatori de Paris fins a Dunquerque. No va completar-se fins l'any 1718 gràcies a l'obstinació i esforç del seu fill Jacques Cassini. No m'és possible explicar ara les diverses etapes que varen precedir a la mapificació de França a escala 1:86 400, iniciada l'any 1747 amb despeses a compte del Tresor Públic.
|
|
Aquesta cobertura financera, però, li va ser retirada l'any 1756. La culminació d'aquesta obra va ser, sobretot, deguda a l'obstinació de César François Cassini de Thury, nét de Jean Dominique. A la seva mort, esdevinguda l'any 1784, només mancava la publicació dels fulls corresponents a la Bretanya. Serien publicats després de la obligada interrupció dels treballs durant la Revolució.
|
|

|
|
|